Навчання

Навчання — це така різновидність людської діяльності, яка передбачає взаємодію викладача і учня, тому воно має двосторонній характер, тобто складається з двох процесів: 1) процесу викладання — діяльність викладача; 2) процесу навчання — діяльність учня або колективу. Навчання неможливе без взаємодії вчителя і учнів, яка буває безпосередньою (учитель і учень спільно реалізують завдання навчання) і опосередкованою (учень виконує завдання, дані вчителем раніше). Процес навчання може проходити і без учителя (наприклад, самостійна робота). Процес навчання — це не механічна сума процесу викладання і навчання. Це якісно нове цілісне явище. Суть навчання — це єдність пізнання і спілкування. Процес навчання включає мету, мотиви, зміст, способи діяльності, він вимагає напруження волі, фізичних та інтелектуальних сил, способів регулювання дій та контролю за їх результативністю. Тому можна виділити такі компоненти у структурі процесу навчання:

  • Цільовий компонент — це усвідомлення педагогом і учнями цілей і завдань кожного предмета, його конкретних розділів і тем. Це усвідомлення залежить від рівня освіченості і вихованості учнів, знань попереднього матеріалу, а найбільше — від цілеспрямованості вчителя, його вміння поставити і роз'яснити цілі і завдання своїм вихованцям.
  • Стимулююче-мотиваційний компонент процесу навчання — це продовження цільового роз'яснення, поглиблена мотивація, міри щодо стимулювання пізнавального інтересу, почуття обов'язку і відповідальності в учнів.
  • Змістовний компонент визначається стандартами, навчальним планом, програмою, підручником. Зміст кожного уроку конкретизується вчителем у зв'язку з науково-технічним прогресом, змінами в суспільстві, інтересами учнів.
  • Операційно-діяльнісний компонент, який можна назвати методичним, бо він охоплює всі методи, прийоми, форми навчання, якими оперує вчитель у процесі своєї діяльності, взаємодії з учнями.
  • Контрольно-регулятивний компонент — це контроль за ходом процесу навчання" зворотний зв'язок — отримання вчителем інформації про ступінь утруднень, недоліки, якість етапів навчання. Він включає ті методи контролю, самоконтролю і взаємоконтролю, якими користується вчитель паралельно з викладом нового матеріалу. Зворотний зв'язок передбачає корективи, регулювання процесу навчання, внесення змін у методи і засоби навчання.
  • Оціночно-результативний компонент — завершальний у процесі навчання, він передбачає оцінку знань учнів аж до випуску з середньої школи, а також самооцінку учнями досягнутих результатів. Усі компоненти потрібно розглядати у взаємозв'язку, вони являють собою етапи, ланки у структурі процесу навчання, до них потрібно підходити творчо, не допускати шаблону в їх використанні.
(Педагогіка - Максимюк С.П.)


Форма входу




Цитати тижня

Франческо Петрарка

Що користі в тім, що ти багато чого знав, раз ти не вмів застосовувати твої знання до твоїх потреб.

Лев Толстой

Знання - знаряддя, а не ціль.

Лао-Цзи

Хто думає, що осяг усе, той нічого не знає.

Джордж Бернард Шоу

Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.



Новини

[03.12.2014]
Тиждень природничих наук
[03.12.2014]
Загальношкільна лінійка на тему "Українська мрія - єдність, свобода і незалежність"
[03.12.2014]
Відвідали виставу «Борітеся – поборете, вам Бог помагає!»
[03.12.2014]
Виховна година-реквієм для учнів 6-9 класів «Прости нас, памяте, прости…»





Категорії розділу


Оголошення [4]
Найважливіші новини
Загальні новини [18]




Друзі сайту




ВКонтакті




Погода




Корисна інформація

Інформація випуснику

Ми в Щоденник.UA














Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0